kl1

Sopocki Klaster Turystyczny

Głównym celem projektu „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju” było zorganizowanie wspólnych działań podmiotów z sopockiego sektora turystycznego. Dzięki inicjatywie klastrowej zacieśniła się jeszcze bardziej współpraca pomiędzy firmami, władzami miasta i jednostkami naukowymi.

Stworzono sopocki kalendarz imprez www.kalendarz.sopot.pl, który nie tylko promuje sopockie wydarzenia, ale w doskonały sposób służy również jako narzędzie pracy dla recepcjonistów, jest narzędziem do pakietowania usług i platformą wymiany roboczych informacji dla branży.

Okazją do wymiany doświadczeń były organizowane co miesiąc spotkania. W spotkaniach uczestniczyło około 80 osób reprezentujących hotele, pensjonaty, restauracje, kluby, jednostki kulturalne i sportowe. Uczestnicy zaczęli wspólnie się promować i tworzyć atrakcyjną ofertę
dla turystów.

W listopadzie 2011 r. podczas targów EIBTM w Barcelonie - największych targów sektora MICE - uczestnicy sopockiego klastra mieli okazję prezentować konferencyjne oblicze Sopotu. I w tym przypadku również sprawdziła się zasada klastrowa: Gmina Miasta Sopotu wykupiła przestrzeń targową oraz przygotowano prezentację multimedialną Sopot – a recipe for meetings. To specjalnie stworzona w wersji elektronicznej oferta konferencyjna Sopotu  zawierająca ofertę nie tylko sal konferencyjnych, hoteli i restauracji  ale również wszystkich tych magicznych miejsc dzięki którym Sopot to destynacja łącząca atmosferę prestiżowego kurortu, ulubionego miasta artystów i nowoczesnego centrum spotkań biznesowych.

kalendarz.jpg

W grudniu 2011 roku zorganizowano Świąteczne Spotkanie Przy Choince. Główną atrakcją była loteria prezentów ufundowanych przez członków klastra. Do akcji przyłączyło się 48 sopockich przedsiębiorców. Podarowano 176 upominków. Odbył się również koncert kolęd w wykonaniu trzech sopockich chórów: Continuo – Sopockiego Chóru Kameralnego oraz Sopockiego Chóru Festiwalowego MUNDUS CANTAT oraz GGC - Grace Gospel Choir.

W kwietniu 2012 roku zrealizowano kolejną akcję sopockiego klastra. Podczas trzech tygodni mieszkańcy i turyści liczyć mogli na zniżki w restauracjach i hotelach oraz na atrakcyjne oferty pobytowe. Ten czas podzielono tematycznie na tydzień rodzinny, prestiżu i kultury. To nowa inicjatywa Gminy Miasta Sopotu oraz Stowarzyszenia Turystycznego Sopot, która miała na celu wydłużenie sezonu turystycznego.

kal_foto

Ponadto, w ramach projektu, przeprowadzono badanie opinii turystów przyjeżdzających do Sopotu oraz opracowano analizę potencjału i strategię rozwoju sopockiego klastra turystycznego w Sopocie. Dzięki temu udostępniono branży bardzo kosztowne opracowania pozwalające lepiej planować działalność.

Sopocka inicjatywa klastrowa to wspólne działania na rzecz jak najbardziej efektywnego wykorzystania potencjału turystycznego Sopotu. Oznacza to przede wszystkim świadome i oddolne organizowanie wysiłków celem wsparcia innowacyjności i poprawy konkurencyjności podmiotów w klastrze.

Całkowita wartość projektu: 501.567,32 zł.
Projekt był finansowany w 75% ze środków Unii Europejskiej.
Okres realizacji: październik 2010 -  czerwiec 2012

Pomorskie w Unii
ue2
 
© 2014 URZĄD MIASTA SOPOTU   |
PROJEKT I WYKONANIE: PHENO