Sopot - a must-see on Gdansk Destination

Dlaczego Skandynawia?

Jak wynika z badan szwedzkich firm zajmujących się badaniem opinii publicznej w zakresie ruchu turystycznego, oraz przeprowadzonych przez firmę Stena Line wynika, ze skandynawscy turyści cenią sobie wysoki standard usług, często korzystają ze Spa, drobnych usług medycznych (dentystycznych i kosmetycznych), doceniają ilość i różnorodność oferty rozrywkowej. Dzięki licznym połączeniom lotniczym Sopot jest łatwo osiągalnym kierunkiem dla mieszkańców Norwegii i Szwecji. Do Gdańska tygodniowo ze Szwecji jest 68 połączeń lotniczych, Stena Line pływa 2,3 razy dziennie do Gdyni. Z Norwegii z kolei samoloty przylatują do Gdańska aż 79 razy w tygodniu.

Dlaczego Sopot dla Skandynawów?

Sopot jest dla nich bardzo atrakcyjny cenowo, a jego oferta bez wątpienia dorównuje innym europejskim kurortom. Ponadto Sopot dysponuje dużą baza hotelowa, wśród których znajdują się liczne hotele o wysokim standardzie (ponad 1200 miejsc noclegowych w hotelach 4 i 5 gwiazdkowych).Kolejnym atutem Sopotu jest bogata oferta kulturalno-rozrywkowa, jak koncerty, festiwale, oraz 250 restauracji, kawiarni

W ramach projektu zostały przeprowadzone następujące działania:

  1. Reklama Sopotu w formie artykułu sponsorowanego w prasie w Norwegii oraz Szwecji
  2. Wizyta Studyjna dla dziennikarzy Skandynawskich
  3. Szkolenie dla pracowników branży turystycznej „Protokół dyplomatyczny, zwyczaje i savoir vivre po Skandynawsku”

Główne cele projektu:

  1. Korzyści dla uczestników projektu:
  • umożliwienie realizowania wspólnej polityki promocyjnej,
  • nawiązanie nowych kontaktów biznesowych,
  • bezpośredni kontakt z turystą umożliwił poznanie ich potrzeb, zwiększył  wiedzę i umiejętności pracowników poprzez planowane szkolenia,
  • wzrost liczby klientów korzystających z usług turystycznych podmiotów biorących udział w projekcie,
  • wzrost przychodów i zysków z prowadzonej działalności,
  1. Korzyści dla sektora turystycznego:
  • turystyka międzynarodowa zapewnia całoroczne wpływy dla branży i jest receptą na sezonowość przyjazdów.
  1. Korzyści dla wnioskodawcy, partnerów i podmiotów zaangażowanych:
  • spójna promocja miasta i jego oferty,
  • zmniejszenie sezonowości,
  • możliwość głębszego  poznania potrzeb członków sektora turystycznego.
  1. Korzyści klientów usług turystycznych z zagranicy:
  • dostępność do nowej atrakcyjnej oferty produktów turystycznych i biznesowych,
  • lepszy dostęp do informacji o usługach turystycznych i biznesowych;
  • wyższa jakość usług.

Projekt “Sopot - a must-see on Gdansk Destination” otrzymał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Całkowity koszt realizacji projektu: 120 000,01

wydatki kwalifikowalne: 118 130,09  

wydatki niekwalifikowalne: 1 869,92 zł

Wysokość dofinansowania projektu wyniosła 75%.

Okres realizacji projektu: 01.05.2015-14.08.2015

© 2014 URZĄD MIASTA SOPOTU   |
PROJEKT I WYKONANIE: PHENO